måndag 1 oktober 2012

Kära loggbok

Idag är det den dag som alla vill vara, Nr 1. Sen om man vill vara oktober, nja, det är en annan femma!

Har ni haft det trevligt där ute, har ni njutit av era sista dagar i september? För ni vet, det dröjer skitlänge innan den kommer åter.
Själv har jag njutit väldigt faktiskt. Helgen spenderades i det fagra Helgum hos Malins föräldrar inkl katt. En helg att minnas av många själ; Man fick drick god wiskey, kaffe flera gånger om dagen, utsökta måltider, fika hos Farmor Berit. Men, framför allt, så gjorde vi det som fascinerat människan i årtusenden. Vi tände eld på saker!! Ytligare en minnesvärd helg, där Hasse och jag sakta men säkert tömde både ladugård och andra förråd på brännbara ting. Roligast var nog när vi eldade upp gamla klädförråd och fick en nostalgi tripp när plagg efter plagg synades, kommenterades och sedan eldades upp. Fast en sak slapp lågornas obarmhärtiga öde. En rock som visade att Hasse minsann hade stil, en rock som numer hänger tryggt i min garderob. 

Idag, denna underbara måndag var det åter tillbaks i skolans grottekvarn, jag med praktisk examination för min del (svettigt) och Malin med sina lektioner. Vad tisdagen erbjuder oss är det ingen som vet, men jag gissar på att det blir ungefär lika grå, och skol-aktig. Vi håller tummarna på att det INTE blir så!
Rapport kommer!
Nu måste jag ha min skönhetssömn (om det hjälper) och det måste VERKLIGEN ni också ha!

Bye Bye - Sugarpie (prova säg det så fattar ni)

/Kapten Kårström =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar